"Csakis a gyermek aktív közreműködésével lehetséges, meg kell küzdenie érte, és ez időigényes folyamat, amit azzal segíthetünk, hogy módot és lehetőséget biztosítunk a tanulóknak elgondolásaik kifejtésére, megosztására, megvitatására.”
(Gődény Andrea: Tanulni, tanulni, tanulni – tanulásmódszertan az alsó tagozaton, Tanító 2017. szeptember)

Tematikus kérdőívek:
A Nat módosításával kapcsolatos elvárásokról
A tanítók módszertani felkészültségéről
Óvoda-iskola átmenet

Kérdéseinket folyamatosan frissítjük, de egy-egy új szavazás indításával az előzőeket sem zárjuk le annak érdekében, hogy bárki, bármikor véleményt formálhasson a régebbiekről is. Legyél partnerünk Te is a közös nevezők keresésében és megfogalmazásában! Fogalmazd meg Te is azokat a szakmai kérdéseket, amelyekről szeretnéd megtudni kollégáid véleményét! Várjuk javaslataidat a tanito@sprintkiado.hu címen. Valamelyik kérdéshez bővebb hozzászólást fogalmaztál meg? Küldd el ezt is, hogy közzétehessük a honlapunkon vagy akár a folyóiratban!

(Bővebben...)

Mikortól kezdjük a betűtanítást?
8% (6 db)
4% (3 db)
88% (67 db)
Indokolt megszüntetni a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő diákok (BTMN) osztályzás alóli felmentésének lehetőségét? 2.
9% (3 db)
69% (24 db)
20% (7 db)
3% (1 db)
Indokolt megszüntetni a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő diákok (BTMN) osztályzás alóli felmentésének lehetőségét?
16% (11 db)
82% (56 db)
1% (1 db)
Szükség volna egy előkészítő év bevezetésével 9 évfolyamosra bővíteni az általános iskolát?
59% (99 db)
40% (67 db)
1% (1 db)
Mi a legfőbb bűne a Mindenki című film pedagógusának?
28% (34 db)
6% (7 db)
52% (64 db)
15% (18 db)
A gyerekek önállóságra nevelése és problémamegoldó gondolkodásuk fejlődése érdekében végzett tevékenységünk általában megfelelő?
2% (2 db)
48% (51 db)
42% (45 db)
8% (9 db)
A puskázás mennyire jellemző a magyar iskolákban?
5% (6 db)
65% (82 db)
4% (5 db)
27% (34 db)
A szülők és gyerekek többsége a megfelelőnek tartott osztályzat vagy tudás megszerzését tartja fontosabbnak?
13% (15 db)
81% (95 db)
6% (7 db)
0% (0 db)
A félévi bizonyítványok a Te iskoládban reális képet adnak a gyerekek iskolai teljesítményéről?
36% (43 db)
60% (71 db)
3% (4 db)
A valamennyi tanuló fejlődését támogató, hatékony tanulásszervezés megvalósításához a külső vagy belső feltételek hiányoznak inkább?
54% (77 db)
41% (58 db)
6% (8 db)
A feltételek rendelkezésre állnak a tanítók többsége számára a valamennyi tanuló fejlődését támogató tanulási folyamat tervezéséhez és irányításához?
7% (8 db)
92% (106 db)
1% (1 db)
Mit érthetünk differenciáláson a pedagógiai munkában?
14% (15 db)
1% (1 db)
85% (94 db)
Kaphatnak több szerepet a tanulók az oktatási folyamat alakításában, akár még a szervezési módok megválasztását is befolyásolhatják?
3% (4 db)
15% (21 db)
82% (115 db)
Mennyire befolyásolhatják a tanító módszerei a tanulók motivációs szintjét?
3% (4 db)
96% (123 db)
1% (1 db)
Mekkora a tanulói motiváció jelentősége a tanulás hatékonysága szempontjából?
98% (119 db)
2% (2 db)
1% (1 db)
Kötetlen, szabad beszélgetésre szükséges napi szinten időt tervezni a tanítás részeként?
0% (0 db)
13% (17 db)
87% (109 db)
A tanítók munkája nem igényel éppoly magas szintű szakmai felkészültséget, mint a tanároké, ezért indokolt minőségi különbséget tenni közöttük? (Lásd: felvételi ponthatárok, a képzés színvonala, bérezés.)
1% (1 db)
99% (173 db)
1% (1 db)
A tanítás minősége, a tanító módszertani felkészültsége befolyásolhatja a tanuló fejlődését olyan mértékben, mint a családi háttér?
74% (146 db)
25% (49 db)
1% (1 db)
Meseolvasásra muszáj időt szakítanunk a tanórák részeként?
1% (1 db)
89% (127 db)
10% (15 db)
A tanítók óraterveit általánosságban mennyire határozza meg a tanulók egyéni szükségleteihez való alkalmazkodás igénye?
6% (9 db)
63% (96 db)
22% (34 db)
9% (14 db)
A csak aranyérmet értékelő magyar szurkolói attitűd összefügg az iskoláinkban tapasztalható hagyományos, csak a klasszikus jó tanulót (jól számol, szépen olvas és még csendes is) becsülő értékrenddel?
14% (17 db)
38% (45 db)
5% (6 db)
42% (50 db)
A 30 perces tanórák bevezetése elegendő változtatás az 1-2. osztályosok terhelésének optimalizálása érdekében?
1% (2 db)
80% (184 db)
18% (42 db)
0% (1 db)
Szerinted pedagógiai szempontból meggyőzően indokolható, hogy a vizuális kultúra tantárgyban nyújtott teljesítményt osztályzással értékeljük?
7% (10 db)
93% (136 db)
Indokolt, hogy alsó tagozaton átlagosan a teljes magyar óraszám 18,3%-át, összesen 153 nyelvtanórát tartunk?
10% (21 db)
78% (165 db)
6% (13 db)
6% (12 db)
Melyik tantárgy óraszámát kellene csökkenteni az alsó tagozaton? I. (További válaszlehetőségek a II. kérdőíven.)
5% (10 db)
30% (56 db)
61% (114 db)
3% (6 db)
Melyik tantárgy óraszámát kellene csökkenteni az alsó tagozaton? II.
10% (13 db)
5% (7 db)
76% (100 db)
9% (12 db)
Indokolt-e különbséget tenni a tanultak felidézésére fókuszáló tanulásirányítási szemlélet és a gyakorlatorientált, problémamegoldásra koncentráló szemlélet között?
16% (24 db)
74% (112 db)
7% (11 db)
3% (5 db)
Mi a legfőbb szerepe a pontozásnak (jutalommatricáknak, pecséteknek) az 1-2. évfolyam tanítói munkájában?
48% (84 db)
10% (18 db)
39% (68 db)
3% (5 db)
Tapasztalataid szerint a beiskolázás szabályainak módosítása óta változott az iskolaéretlen 1. osztályosok száma?
4% (16 db)
12% (45 db)
78% (306 db)
6% (24 db)
A matematika tanmeneted ütemezése, előírt időkeretei megfelelnek a saját osztályod optimális haladási tempójának?
4% (16 db)
16% (70 db)
74% (333 db)
7% (31 db)
Milyen keretek között kellene megvalósítani a mindennapos éneklést?
1% (3 db)
58% (206 db)
23% (82 db)
18% (65 db)
Mi a célravezető reakció folyamatosan ismétlődő magatartási probléma esetén?
2% (7 db)
75% (259 db)
6% (20 db)
17% (59 db)
Mit várjunk el az 1. osztályos gyerekektől az ebédlőben?
96% (456 db)
4% (18 db)
A Te iskoládban a gyerekek ebédeléséhez sikerül biztosítani a megfelelő körülményeket (optimális időpont, elegendő időtartam)?
46% (228 db)
9% (43 db)
27% (137 db)
18% (92 db)
A következő tankönyvi szöveg módszertanilag helyes vagy hibás? "A 10+10 szorzásként röviden leírható így: 2*10"
73% (241 db)
27% (90 db)
1-2. évfolyamon maximum mennyi lehetne a tanórai munkára és házi feladat elkészítésére együttesen fordítandó idő?
37% (285 db)
56% (435 db)
7% (51 db)
0% (2 db)
Az 1-2. évfolyamos gyerekek heti tanítási óraszámát
2% (19 db)
2% (19 db)
96% (820 db)
Munkád hatékonyságának növeléséhez az alábbiak közül mi járulhatna hozzá leginkább? 2.
11% (96 db)
87% (764 db)
2% (21 db)
Az alábbiak közül mi járulhatna hozzá munkád hatékonyságának növeléséhez? 1.
19% (148 db)
5% (39 db)
76% (581 db)
A tanító szempontjából mit tartasz a legnehezebb feladatnak a tanórákon?
7% (52 db)
8% (60 db)
72% (537 db)
12% (92 db)
Mi a véleményed a gyerekek egyéni haladási tempójának figyelembevételéről?
12% (112 db)
6% (56 db)
0% (4 db)
82% (799 db)