"A hagyományos tanításban a hiba kedvezőtlen, elmarasztalást érdemlő jelenség, amelyet el kell kerülni. A modern tanuláselméletekben a hibát nemcsak a tanulás természetes velejárójaként, hanem szükséges, olykor egyenesen hasznos jelenségként tartjuk számon.”
(Demeter Katalin: A tanulási hiba értéke, Tanító 2018. január)

ÚJ - Olvasói kérdőívünk letölthető ide kattintva: http://tanitonline.hu/uploads/2907/olvasói_kérdőív_kész.docx

Kérdéseinket folyamatosan frissítjük, de egy-egy új szavazás indításával az előzőeket sem zárjuk le annak érdekében, hogy bárki, bármikor véleményt formálhasson a régebbiekről is. Legyél partnerünk Te is a közös nevezők keresésében és megfogalmazásában! Fogalmazd meg Te is azokat a szakmai kérdéseket, amelyekről szeretnéd megtudni kollégáid véleményét! Várjuk javaslataidat a tanito@sprintkiado.hu címen. Valamelyik kérdéshez bővebb hozzászólást fogalmaztál meg? Küldd el ezt is, hogy közzétehessük a honlapunkon vagy akár a folyóiratban!

(Bővebben...)

Mi az 1. osztály legfontosabb feladata?
11% (15 db)
69% (93 db)
3% (4 db)
16% (22 db)
Behozhatják az elsősök a kedvenc játékukat az iskolába?
19% (16 db)
75% (64 db)
5% (4 db)
1% (1 db)
Szükséges szőnyeggel borított játszósarkot kialakítani 1. osztályban?
1% (1 db)
83% (71 db)
0% (0 db)
16% (14 db)
Hogyan alakítsuk az első ülésrendet?
99% (84 db)
1% (1 db)
0% (0 db)
Milyen gyakran szükséges lehetőséget biztosítani kötetlen beszélgetésre, ahol a gyerek megoszthatják élményeiket egymással és a tanítóval?
3% (3 db)
0% (0 db)
97% (83 db)
Milyen gyakran olvassunk mesét a gyerekeknek?
94% (79 db)
5% (4 db)
1% (1 db)
Hogyan értékeljük a gyerekek tevékenységét az első időszakban?
9% (7 db)
73% (59 db)
19% (15 db)
Milyen hosszú tanórákat tervezzünk?
2% (2 db)
1% (1 db)
19% (15 db)
78% (63 db)
Mennyi időt szánjunk mozgásfejlesztésre?
1% (1 db)
89% (71 db)
10% (8 db)
Mikortól kezdjük a betűtanítást?
7% (6 db)
4% (3 db)
89% (72 db)
Milyen eszközök biztosítása szükséges a matematikatanításhoz a tankönyvcsomagon kívül?
23% (17 db)
1% (1 db)
5% (4 db)
70% (51 db)
Mennyi időt fordítsanak az elsősök házi feladat készítésére?
4% (3 db)
22% (16 db)
74% (54 db)
Helyes, hogy az óvodának a mai szabályozás szerint már nincsenek direkt iskola-előkészítő feladatai?
19% (15 db)
48% (39 db)
27% (22 db)
6% (5 db)