Az alábbi cikkek a Tanító 2019/2. febuári számában olvashatók. Az idézetek az érdeklődés felkeltését szolgálják, az értékelés megalapozására önmagukban nem alkalmasak. Módszertani folyóiratunk megrendelhető itt.


Szász Regina - Gaul Emil: Moholy-Nagy Vizuális Modulok: a 21. század képi nyelvének tanítása
"A manuális készség - vágás, hajlítás, sodrás és ragasztás - sajnos, általános tapasztalatom szerint még 5. osztályban is sok tanulónál szinte kezdetleges, egyáltalán nem az életkorának megfelelő: egy olló használata vagy egy csomó megkötése is problémát okoz. ”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Kolosai Nedda, Darvay Sarolta, Bihariné Krekó Ilona, Lukács J. Ágnes, Nagyné Horváth Emília, Gradvohl Edina, Soósné Kiss Zsuzsanna, Füzi Andrea Rita, Biró Fanni, Falus András, Feith Helga Judit : A kortársoktatás kutatása (4.) - Kortársoktatás a gyermekek és a felnõttek perspektívájából
"A tanulók nézőpontjából a következő tényezők járulhatnak hozzá a kortársoktatás módszerének hatékonyságához alsó tagozatos tanulók tanulási megélései szerint: a csapatmunkában töltött tanulási idő, egymás értelmezéseinek, történeteinek megismerése, az oldott, pozitív hangulat, ezen belül a humor megjelenése, valamint az, hogy a közös szóhasználat miatt könnyebben érthető a társ magyarázata.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Demeter Katalin: A teljesítményingadozás mint tanulási sajátosság
"A tanulók munkájának valós arculata csak akkor jelenik meg, ha valamennyi órán érdemi tanulási munkát végeznek, s ennek önellenőrzés alapján a visszajelzése, értékelése is megvalósul.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Ruzsa Ágnes: A Nagy Picasso-nyomozás
"Mindig segíti a tanulási folyamatot, ha a tanárnak is izgalmas a téma. Ebben az esetben sok kérdésre magam sem tudtam a választ. Teljesen hitelesen tettem fel a kérdések zömét. Ugyan otthon hosszasan készültem az előadásban felbukkanó festmények felkutatásával és az életrajzi események megfeleltetésével, mégis volt olyan momentum, amit később magam is az iskolában a gyerekekkel együtt fedeztem fel. Így könnyű hitelesen örülni a találatoknak és a megfejtéseknek. ”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Móricz Márk: A játék szerepe a közösségi növekedésben
"Nem spórolható meg a munka. Mindenkinek magának kell kitapasztalnia a gyerekeket figyelve, velük együtt játszva, melyek a leginkább lebilincselő játékok. Nincs varázsrecept. Más-más közösségekben más-más játékok válnak be igazán. Emellett előfordul, hogy egy játék remekül működött második osztályban, de egy más csoportnál csak harmadikban vehető elő, vagy ellenkezőleg, már első osztályban órákat játszanak vele.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Oszoli-Pap Márta: A, a, a, a farsangi napokban
"Rá kellett jönnünk, hogy a gyerekeknek más jelmez tetszik, pont az ellenkezője, mint nekünk. Vagyis az „egyszerű”, az épp divatos. Kislányoknál a hercegnő, királylány, fiúknál a focista, a kalóz, ninja. Ez a szülői megtapasztalás sokat segített abban, hogy tanítóként másképp közelítsek a farsanghoz.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Farkasházi Csilla: Matek-játék - Kockapóker
"Sokaknak tetszett a játékban a szerencse nagy szerepe, egyre jobban belejöttek az esélyek latolgatásába, a taktikázásba is. Beszélgettünk a biztos, lehetséges és lehetetlen feltételekről, latolgattuk, vajon melyik sor megszerzése a legkönnyebb, legnehezebb.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Csillag Ferenc: Párhuzamos történetek
Értékelje cikkünket:

Fonyódi Gábor: Detektíviskola - Jóban, rosszban
Értékelje cikkünket:
75%
25%