Az alábbi cikkek a Tanító 2018/7. szeptemberi számában olvashatók. Az idézetek az érdeklődés felkeltését szolgálják, az értékelés megalapozására önmagukban nem alkalmasak. Módszertani folyóiratunk megrendelhető itt.


Gyarmati Ágnes: Várom a szeptembert
"Tudom, hogy szerencsés vagyok. Jó az iskola, jók a gyerekek – ez nincs mindenhol így. Ennek ellenére én is panaszkodom, én is nyomogatom a reakciógombokat, írom a keserű kommenteket.”
Értékelje cikkünket:

Fejér Zsolt: Azt hiszem… – ég a ház
"Lépten-nyomon láthatjuk, ahogyan anyukák és apukák tanácstalanul küzdenek csemetéikkel, s vagy beletörődve alávetik magukat gyermekük akaratának, vagy türelmüket vesztve, alig-alig kontrollált indulattal igyekeznek érvényesíteni a sajátjukat.”
Értékelje cikkünket:

Choli Daróczi József – Korányi István visszaemlékezése
Értékelje cikkünket:

Kereszty Zsuzsa: Búcsú Choli Daróczi Józseftől (1939-2018), az Apor Vilmos Katolikus Főiskola adjunktusától
"Zsá Dévlészál! (Menj Istennel!) - Isten veled Choli! Velünk maradsz, midannyiunkkal, akik Magyarországon élünk, gádzsókkal, cigányokkal. Velünk vagy, többek között a Szeptember végén cigányra fordított daktilusainak ritmusában, és abban, hogy Neked is, nekünk is »tisztességes, európai gondolkodású, jézusi erkölcsű emberek kellenek.«”
Értékelje cikkünket:

Demeter Katalin: Az emberismeretről
"Könnyű megfogalmazni azt a követelményt, hogy a pedagógus ismerje a tanulót, teljesíteni azonban már nehezebb. De nem lehetetlen. Az eredményesség egyik feltétele, ha tisztában vagyunk az akadályokkal.”
Értékelje cikkünket:

Surján Noémi, Mucsi Gergő és Pethő Villő: Ritmikai fejlesztés az általános iskola első osztályában
"Kiemelten fontosnak tartottuk, hogy kihasználják a test megszólaltatásának különféle módjait. A különböző testhangszerek megszólaltatási módjának sokfélesége fejlesztheti ugyanis a kreativitásukat, a testhangszerek tetszőleges összekapcsolása segítheti mozdulataik összerendezését, emellett fejlesztheti testtudatukat, mozgásukat.”
Értékelje cikkünket:

Magyar Kinga – Petik Ágota – Ruzsa Ágnes: Álljatok fel! Szövegértés! – Állatmesék maketten
Értékelje cikkünket:

Oszoli-Pap Márta: Kutyusokkal a tanórákon
"Azt gondolom, egy tanítónak is fontos, hogy melyek azok a feladattípusok, melyek felkeltik a gyerekek érdeklődését. Ha ezzel a szándékkal állunk neki a tanévnek, a közös munka pedagógus és a gyermek számára is örömteli lehet.”
Értékelje cikkünket:

Farkasházi Csilla: Skip-bo
"Az összefüggések és új nézőpontok felfedezése, az új lehetőségek továbbgondolása, adott tanulócsoportra szabása örömteli feladat a lelkes pedagógusok számára.”
Értékelje cikkünket:

Móricz Márk: Kaleidoszkóp – Akarsz-e játszani?
"Vizsgáljuk meg saját játéktárunkat! Próbáljunk ki többféle, más jellemzőkkel rendelkező játékot, és figyeljük meg, hogyan reagál, hogyan változik a játszóközösség! Mert a mi pedagógiai szempontunkból a gyermek számára az a fontos, hogy minél többféle játékban részt vegyen.”
Értékelje cikkünket:

Csillag Ferenc: Induljunk egy hosszú útra!
"Több kolléganővel is beszéltem a nyár végén. Sajnos kényszerűségből túlvállalták magukat. Igen, a szabadságuk alatt a táboroztatás mellett volt, aki idősgondozást vállalt, volt, aki gyerekfelügyeletet látott el, korrepetáló pedagógussal is találkoztam. Mondhatom, nem sikerült az említetteknek a mókuskerékből kiszakadniuk.”
Értékelje cikkünket:

Fonyódi Gábor: Detektíviskola – Indul a tanév!
"Elkezdődött az iskola. A jó detektív célokat tűz ki, átgondolja, megtervezi az előtte álló feladatokat. Készíts te is tervet az új tanévre! ”
Értékelje cikkünket: