Az alábbi cikkek a Tanító 2018/10. decemberi számában olvashatók. Az idézetek az érdeklődés felkeltését szolgálják, az értékelés megalapozására önmagukban nem alkalmasak. Módszertani folyóiratunk megrendelhető itt.


MTA-SE Egészségnevelés Kortárs-Oktatással Kutatócsoport: A kortársoktatás kutatása 3. - Kortársoktatás a gyermekek és a felnőttek perspektívájából
"Látható, hogy a tanulócsoportban való együttműködést minden válaszoló teljesen hatékonynak minősítette, ennek a kérdésnek az ellenőrző kérdésére pedig egyikük válaszolta csupán, hogy volt, amikor igen, volt, amikor nem tudtak együtt dolgozni 20 percig a második osztályosok az általunk kialakított kísérleti modell helyzetben.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Koczkáné Sárközi Ilona–Kovács Hajnalka: Moholy-Nagy Vizuális Modulok - Báb és vizuális kommunikáció
"Az ökölbábokban az a jó, hogy nem kell foglalkozni a bábfej és a test összeépítésével, mert erre alkalmas a kezünk. Ha kész a két rész, a fej (festett kődarab) és a ruha, ami egyúttal maga a figura teste (zokni vagy levágott ruhaujj), máris indulhat a játék.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Popovicsné Molnár Andrea: „Zenesziget” az ének-zene órán
"Természetesen óráink éneklésközpontúak, a digitális technikák alkalmazása pedig módszertani többletet, változatosságot jelent számunkra.”
Értékelje cikkünket:

Demeter Katalin: A tanulási nehézségek egyik forrása
"Az eredménytelenség láttán ritka az a pedagógus, aki a saját eljárásában keresi a hibát. Rendszerint a gyerek a bűnbak. A tanuló nem figyelt, nem készült, egyébként is gyenge képességű, a szülők nem foglalkoznak vele, a barátaitól is csak rosszat tanul. Bármely okot jelölik is meg, ezek közös vonása, hogy a gyerek, és nem, az alkalmazott eljárás a hibás. ”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Korányi István: “Tűz van babám!”
"A módszertani kultúra fejlesztése mellett a közös gondolkozásra, a vélemények megismertetésére is helyt ad a lap. Gondoljuk akár azt, hogy be kell zárni az iskolákat, vagy, hogy igazodni kell a változásokhoz, elkerülhetetlen a legkisebb közös többszörös megkeresése.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Móricz Márk: Kaleidoszkóp - Hiába fürösztöd…
"Sokan kinevetik, lenézik, vagy épp csak túlélni szeretnék a délutáni napközit. Szomorú, hogy minden szereplő: tanárok, szülők, gyerekek, vezetők, még a napközis kolléga is sajátmagát. Szerepét pusztán gyermekmegőrzésben, esetleg házi feladat elkészítésében látják.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Bodzsár Zsuzsa: Olvasásóra - A kék madár
"Különösen fontos volt számomra ez az óra, mert a gyerekek élményeire, ötleteire építve tudtunk közösen dolgozni. Nem kellett tanítanom, hagytam, hadd tanuljanak.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Oszoli-Pap Márta: Szabad-e bejönni ide betlehemmel?
"Negyedikben már elég nagyon voltak ahhoz, hogy karácsonykor a személyes születéstörténetüket megírhassák a gyerekek. Minden gyermek felolvasta a történetét, melyen hol nevettek, hol meghatódtak a szülők, közben a hangszeren tudó gyerekek zenéltek. A karácsonyi műsor emiatt nagyon személyes és meghitt lett.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Farkasházi Csilla: Matematika - Játék (20.)
"Nálunk a két legifjabb kolléganőnk egy hétfő reggelre azzal lepte meg az alsó tagozatot, hogy sok-sok ugrálós és mozgásos játékot ragasztottak a folyosó padlójára, amiket titokban még a gimnazisták is kipróbálnak. Javaslom, hogy nézzenek körül a tanteremben, folyosón, udvaron, hogy hol lehetne különböző játéktáblákat felragasztani, felfesteni, jó móka!”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Csillag Ferenc: Párhuzamos történetek
Értékelje cikkünket:

Fonyódi Gábor: Detektíviskola - Ünnepi töprengés
Értékelje cikkünket:
100%
0%