"A tanulás egyik alapvető feltétele, hogy a feladat összhangban legyen a tanuló adott területen meglévő tudásával.”
(Online feladatbank - közösségi összefogással; https://amappa.hu)

Tematikus kérdőívek:
A Nat módosításával kapcsolatos elvárásokról
A tanítók módszertani felkészültségéről
Detektíviskola
Konzultáció az iskoláról
Óvoda-iskola átmenet

ÚJ - Olvasói kérdőívünk letölthető ide kattintva: http://tanitonline.hu/uploads/2907/olvasói_kérdőív_kész.docx

Kérdéseinket folyamatosan frissítjük, de egy-egy új szavazás indításával az előzőeket sem zárjuk le annak érdekében, hogy bárki, bármikor véleményt formálhasson a régebbiekről is. Legyél partnerünk Te is a közös nevezők keresésében és megfogalmazásában! Fogalmazd meg Te is azokat a szakmai kérdéseket, amelyekről szeretnéd megtudni kollégáid véleményét! Várjuk javaslataidat a tanito@sprintkiado.hu címen. Valamelyik kérdéshez bővebb hozzászólást fogalmaztál meg? Küldd el ezt is, hogy közzétehessük a honlapunkon!

(Bővebben...)

Tudtad, hogy elkészült a MAPPA (www.amappa.hu), amivel néhány kattintással összeállíthatod a differenciált képességfejlesztésre alkalmas feladatsorokat?
40% (83 db)
30% (63 db)
30% (64 db)
Az életkori sajátosságok figyelbevételével alsó tagozaton naponta maximum mennyi lehetne a tanórai munkára és házi feladat elkészítésére együttesen fordítható idő?
21% (95 db)
49% (218 db)
16% (72 db)
14% (62 db)
Egyetértesz azzal, hogy a magyar közoktatás korszerűsítése csak a társadalom nyomására, a pártpolitikai érdekeken való felülemelkedés kikényszerítésével érhető el?
-35% (-21 db)
135% (81 db)
Méltányosság, felkészült és megbecsült pedagógusok, korszerű pedagógiai módszerek és infrastruktúra — Mennyi esélyt látsz a 2030-ra felvázolt kormányzati jövőkép megvalósulására?
21% (68 db)
21% (65 db)
36% (115 db)
22% (69 db)
Segítené a napi felkészülésedet egy olyan online feladatbank, amiből néhány perc alatt összeállíthatnál differenciált képességfejlesztésre alkalmas feladatsorokat?
6% (154 db)
3% (74 db)
89% (2445 db)
3% (88 db)
Mit gondolsz a Tanító megszűnéséről?
20% (61 db)
27% (82 db)
33% (100 db)
20% (62 db)
Alsó tagozaton mire érdemes használni a nyakunkba szakadt távoktatást ?
31% (77 db)
27% (68 db)
42% (107 db)
Kinek a felelőssége a közoktatás korszerűsítése?
23% (63 db)
22% (61 db)
33% (92 db)
22% (62 db)
Sikerült, amit annak idején még közösen elterveztünk? Gyermekközpontú, a gyerekek szükségleteit a korábbinál sokkal inkább szem előtt tartó iskolákat, pedagógiai gyakorlatot szerettünk volna megvalósítani. Ezt ígértük…, mindannyian.
21% (61 db)
32% (91 db)
25% (70 db)
22% (62 db)
Mi az iskolai nevelés legfőbb feladata: a társadalmilag vagy egyénileg eredményes magatartás kialakítása?
21% (64 db)
20% (61 db)
39% (121 db)
20% (61 db)
Jó, hogy van a pedagógusnap?
34% (87 db)
40% (102 db)
25% (64 db)
A gyerekek túlterheltsége szubjektív, a valós adatokkal nehezen vagy egyáltalán nem alátámasztható sztereotípia?
20% (102 db)
64% (330 db)
16% (80 db)
Jó ötlet, hogy a kitűnő tanulók idén is ingyen utazhatnak a budapesti Gyermekvasúton?
21% (83 db)
26% (100 db)
33% (129 db)
20% (79 db)
Tapasztalataid szerint miyen típusú problémák aránya nőtt leginkább az utóbbi években?
31% (140 db)
21% (94 db)
21% (94 db)
27% (119 db)
A legutóbbi évtizedben nőtt az atipikus fejlődést mutató gyerekek aránya?
26% (76 db)
26% (75 db)
48% (139 db)
Pedagógus és szülő között milyen viszony kialakítása volna kívánatos?
48% (147 db)
25% (76 db)
28% (86 db)
Az MTA elnöke szerint „az utolsó pillanatban vagyunk, hogy tegyünk valamit az oktatás érdekében”. Szerinted is ilyen nagy a baj?
18% (87 db)
45% (219 db)
21% (102 db)
15% (74 db)
Van olyan alapvető módszertani kérdés, amiben a tanítói szakma közös nevezőre jutott, így abban egységesnek nevezhető szakmai álláspontot tudnánk képviselni?
22% (90 db)
38% (152 db)
20% (80 db)
20% (80 db)
Milyen szerepe van a játéknak az iskoláskor kezdő szakaszában?
52% (269 db)
15% (76 db)
18% (94 db)
15% (76 db)
Mi jelent nagyobb veszélyt az alsó tagozaton?
56% (211 db)
21% (81 db)
23% (88 db)
Mi az alsó tagozat legfontosabb feladata?
26% (113 db)
17% (76 db)
41% (180 db)
17% (74 db)
Tapasztalataid szerint mi a jellemző: csak indokolt esetben sorakoztatjuk a gyerekeket?
25% (95 db)
43% (159 db)
32% (119 db)
Hogyan üljenek a gyerekek óra elején?
24% (87 db)
21% (78 db)
55% (205 db)
Indokolt megszüntetni a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő diákok (BTMN) osztályzás alóli felmentésének lehetőségét? 2.
19% (83 db)
42% (188 db)
20% (87 db)
20% (88 db)
Indokolt megszüntetni a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő diákok (BTMN) osztályzás alóli felmentésének lehetőségét?
26% (104 db)
54% (212 db)
20% (80 db)
Szükség volna egy előkészítő év bevezetésével 9 évfolyamosra bővíteni az általános iskolát?
49% (249 db)
35% (180 db)
16% (80 db)
Mi a legfőbb bűne a Mindenki című film pedagógusának?
30% (157 db)
17% (88 db)
34% (180 db)
20% (107 db)
A gyerekek önállóságra nevelése és problémamegoldó gondolkodásuk fejlődése érdekében végzett tevékenységünk általában megfelelő?
16% (81 db)
34% (175 db)
32% (165 db)
18% (94 db)
A puskázás mennyire jellemző a magyar iskolákban?
17% (89 db)
44% (232 db)
16% (85 db)
24% (127 db)
A szülők és gyerekek többsége a megfelelőnek tartott osztályzat vagy tudás megszerzését tartja fontosabbnak?
18% (95 db)
49% (257 db)
18% (93 db)
14% (75 db)
A félévi bizonyítványok a Te iskoládban reális képet adnak a gyerekek iskolai teljesítményéről?
35% (156 db)
47% (208 db)
18% (81 db)
A valamennyi tanuló fejlődését támogató, hatékony tanulásszervezés megvalósításához a külső vagy belső feltételek hiányoznak inkább?
50% (232 db)
33% (152 db)
18% (83 db)
A feltételek rendelkezésre állnak a tanítók többsége számára a valamennyi tanuló fejlődését támogató tanulási folyamat tervezéséhez és irányításához?
19% (84 db)
63% (278 db)
18% (77 db)
Mit érthetünk differenciáláson a pedagógiai munkában?
22% (94 db)
18% (77 db)
60% (261 db)
Kaphatnak több szerepet a tanulók az oktatási folyamat alakításában, akár még a szervezési módok megválasztását is befolyásolhatják?
17% (79 db)
25% (114 db)
57% (261 db)
Mennyire befolyásolhatják a tanító módszerei a tanulók motivációs szintjét?
18% (81 db)
64% (282 db)
18% (79 db)
Mekkora a tanulói motiváció jelentősége a tanulás hatékonysága szempontjából?
65% (281 db)
18% (79 db)
17% (75 db)
Kötetlen, szabad beszélgetésre szükséges napi szinten időt tervezni a tanítás részeként?
17% (74 db)
24% (106 db)
59% (257 db)
A tanítók munkája nem igényel éppoly magas szintű szakmai felkészültséget, mint a tanároké, ezért indokolt minőségi különbséget tenni közöttük? (Lásd: felvételi ponthatárok, a képzés színvonala, bérezés.)
15% (76 db)
69% (339 db)
15% (76 db)
A tanítás minősége, a tanító módszertani felkészültsége befolyásolhatja a tanuló fejlődését olyan mértékben, mint a családi háttér?
58% (296 db)
27% (136 db)
15% (75 db)
Meseolvasásra muszáj időt szakítanunk a tanórák részeként?
17% (76 db)
61% (276 db)
23% (103 db)
A tanítók óraterveit általánosságban mennyire határozza meg a tanulók egyéni szükségleteihez való alkalmazkodás igénye?
17% (89 db)
43% (231 db)
23% (124 db)
17% (93 db)
A csak aranyérmet értékelő magyar szurkolói attitűd összefügg az iskoláinkban tapasztalható hagyományos, csak a klasszikus jó tanulót (jól számol, szépen olvas és még csendes is) becsülő értékrenddel?
20% (98 db)
32% (162 db)
17% (85 db)
31% (154 db)
A 30 perces tanórák bevezetése elegendő változtatás az 1-2. osztályosok terhelésének optimalizálása érdekében?
12% (76 db)
55% (335 db)
20% (125 db)
12% (75 db)
Szerinted pedagógiai szempontból meggyőzően indokolható, hogy a vizuális kultúra tantárgyban nyújtott teljesítményt osztályzással értékeljük?
24% (90 db)
76% (289 db)
Indokolt, hogy alsó tagozaton átlagosan a teljes magyar óraszám 18,3%-át, összesen 153 nyelvtanórát tartunk?
17% (101 db)
53% (311 db)
15% (89 db)
15% (91 db)
Melyik tantárgy óraszámát kellene csökkenteni az alsó tagozaton? I. (További válaszlehetőségek a II. kérdőíven.)
15% (85 db)
27% (154 db)
43% (243 db)
15% (83 db)
Melyik tantárgy óraszámát kellene csökkenteni az alsó tagozaton? II.
19% (96 db)
17% (87 db)
44% (222 db)
19% (98 db)
Indokolt-e különbséget tenni a tanultak felidézésére fókuszáló tanulásirányítási szemlélet és a gyakorlatorientált, problémamegoldásra koncentráló szemlélet között?
22% (116 db)
47% (248 db)
17% (90 db)
15% (79 db)
Mi a legfőbb szerepe a pontozásnak (jutalommatricáknak, pecséteknek) az 1-2. évfolyam tanítói munkájában?
38% (209 db)
17% (96 db)
30% (168 db)
14% (80 db)
Tapasztalataid szerint a beiskolázás szabályainak módosítása óta változott az iskolaéretlen 1. osztályosok száma?
12% (90 db)
16% (123 db)
59% (452 db)
14% (104 db)
A matematika tanmeneted ütemezése, előírt időkeretei megfelelnek a saját osztályod optimális haladási tempójának?
11% (94 db)
20% (165 db)
55% (456 db)
13% (108 db)
Milyen keretek között kellene megvalósítani a mindennapos éneklést?
11% (78 db)
46% (340 db)
23% (170 db)
20% (144 db)
Mi a célravezető reakció folyamatosan ismétlődő magatartási probléma esetén?
11% (81 db)
54% (393 db)
14% (98 db)
21% (150 db)
Mit várjunk el az 1. osztályos gyerekektől az ebédlőben?
87% (608 db)
13% (94 db)
A Te iskoládban a gyerekek ebédeléséhez sikerül biztosítani a megfelelő körülményeket (optimális időpont, elegendő időtartam)?
38% (335 db)
14% (123 db)
27% (236 db)
21% (189 db)
A következő tankönyvi szöveg módszertanilag helyes vagy hibás? "A 10+10 szorzásként röviden leírható így: 2*10"
67% (374 db)
33% (185 db)
1-2. évfolyamon maximum mennyi lehetne a tanórai munkára és házi feladat elkészítésére együttesen fordítandó idő?
32% (371 db)
50% (581 db)
11% (128 db)
7% (76 db)
Az 1-2. évfolyamos gyerekek heti tanítási óraszámát
8% (98 db)
8% (96 db)
83% (973 db)
Munkád hatékonyságának növeléséhez az alábbiak közül mi járulhatna hozzá leginkább? 2.
15% (180 db)
77% (914 db)
8% (96 db)
Az alábbiak közül mi járulhatna hozzá munkád hatékonyságának növeléséhez? 1.
23% (249 db)
11% (114 db)
66% (715 db)
A tanító szempontjából mit tartasz a legnehezebb feladatnak a tanórákon?
12% (155 db)
12% (160 db)
61% (783 db)
14% (186 db)
Mi a véleményed a gyerekek egyéni haladási tempójának figyelembevételéről?
14% (192 db)
11% (143 db)
6% (79 db)
70% (944 db)