Tematikus kérdőívek:
► | A Nat módosításával kapcsolatos elvárásokról |
► | A tanítók módszertani felkészültségéről |
► | Detektíviskola |
► | Óvoda-iskola átmenet |
ÚJ - Olvasói kérdőívünk letölthető ide kattintva: http://tanitonline.hu/uploads/2907/olvasói_kérdőív_kész.docx
Kérdéseinket folyamatosan frissítjük, de egy-egy új szavazás indításával az előzőeket sem zárjuk le annak érdekében, hogy bárki, bármikor véleményt formálhasson a régebbiekről is. Legyél partnerünk Te is a közös nevezők keresésében és megfogalmazásában! Fogalmazd meg Te is azokat a szakmai kérdéseket, amelyekről szeretnéd megtudni kollégáid véleményét! Várjuk javaslataidat a tanito@sprintkiado.hu címen. Valamelyik kérdéshez bővebb hozzászólást fogalmaztál meg? Küldd el ezt is, hogy közzétehessük a honlapunkon vagy akár a folyóiratban!
(Bővebben...)
![]() | Sikerült, amit annak idején még közösen elterveztünk? Gyermekközpontú, a gyerekek szükségleteit a korábbinál sokkal inkább szem előtt tartó iskolákat, pedagógiai gyakorlatot szerettünk volna megvalósítani. Ezt ígértük…, mindannyian. |
![]() | Mi az iskolai nevelés legfőbb feladata: a társadalmilag vagy egyénileg eredményes magatartás kialakítása? |
![]() | Jó, hogy van a pedagógusnap? |
![]() | A gyerekek túlterheltsége szubjektív, a valós adatokkal nehezen vagy egyáltalán nem alátámasztható sztereotípia? |
![]() | Jó ötlet, hogy a kitűnő tanulók idén is ingyen utazhatnak a budapesti Gyermekvasúton? |
![]() | Tapasztalataid szerint miyen típusú problémák aránya nőtt leginkább az utóbbi években? |
![]() | A legutóbbi évtizedben nőtt az atipikus fejlődést mutató gyerekek aránya? |
![]() | Pedagógus és szülő között milyen viszony kialakítása volna kívánatos? |
![]() | Az MTA elnöke szerint „az utolsó pillanatban vagyunk, hogy tegyünk valamit az oktatás érdekében”. Szerinted is ilyen nagy a baj? |
![]() | Van olyan alapvető módszertani kérdés, amiben a tanítói szakma közös nevezőre jutott, így abban egységesnek nevezhető szakmai álláspontot tudnánk képviselni? |
![]() | Milyen szerepe van a játéknak az iskoláskor kezdő szakaszában? |
![]() | Mi jelent nagyobb veszélyt az alsó tagozaton? |
![]() | Mi az alsó tagozat legfontosabb feladata? |
![]() | Tapasztalataid szerint mi a jellemző: csak indokolt esetben sorakoztatjuk a gyerekeket? |
![]() | Hogyan üljenek a gyerekek óra elején? |
![]() | Indokolt megszüntetni a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő diákok (BTMN) osztályzás alóli felmentésének lehetőségét? 2. |
![]() | Indokolt megszüntetni a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő diákok (BTMN) osztályzás alóli felmentésének lehetőségét? |
![]() | Szükség volna egy előkészítő év bevezetésével 9 évfolyamosra bővíteni az általános iskolát? |
![]() | Mi a legfőbb bűne a Mindenki című film pedagógusának? |
![]() | A gyerekek önállóságra nevelése és problémamegoldó gondolkodásuk fejlődése érdekében végzett tevékenységünk általában megfelelő? |
![]() | A puskázás mennyire jellemző a magyar iskolákban? |
![]() | A szülők és gyerekek többsége a megfelelőnek tartott osztályzat vagy tudás megszerzését tartja fontosabbnak? |
![]() | A félévi bizonyítványok a Te iskoládban reális képet adnak a gyerekek iskolai teljesítményéről? |
![]() | A valamennyi tanuló fejlődését támogató, hatékony tanulásszervezés megvalósításához a külső vagy belső feltételek hiányoznak inkább? |
![]() | A feltételek rendelkezésre állnak a tanítók többsége számára a valamennyi tanuló fejlődését támogató tanulási folyamat tervezéséhez és irányításához? |
![]() | Mit érthetünk differenciáláson a pedagógiai munkában? |
![]() | Kaphatnak több szerepet a tanulók az oktatási folyamat alakításában, akár még a szervezési módok megválasztását is befolyásolhatják? |
![]() | Mennyire befolyásolhatják a tanító módszerei a tanulók motivációs szintjét? |
![]() | Mekkora a tanulói motiváció jelentősége a tanulás hatékonysága szempontjából? |
![]() | Kötetlen, szabad beszélgetésre szükséges napi szinten időt tervezni a tanítás részeként? |
![]() | A tanítók munkája nem igényel éppoly magas szintű szakmai felkészültséget, mint a tanároké, ezért indokolt minőségi különbséget tenni közöttük? (Lásd: felvételi ponthatárok, a képzés színvonala, bérezés.) |
![]() | A tanítás minősége, a tanító módszertani felkészültsége befolyásolhatja a tanuló fejlődését olyan mértékben, mint a családi háttér? |
![]() | Meseolvasásra muszáj időt szakítanunk a tanórák részeként? |
![]() | A tanítók óraterveit általánosságban mennyire határozza meg a tanulók egyéni szükségleteihez való alkalmazkodás igénye? |
![]() | A csak aranyérmet értékelő magyar szurkolói attitűd összefügg az iskoláinkban tapasztalható hagyományos, csak a klasszikus jó tanulót (jól számol, szépen olvas és még csendes is) becsülő értékrenddel? |
![]() | A 30 perces tanórák bevezetése elegendő változtatás az 1-2. osztályosok terhelésének optimalizálása érdekében? |
![]() | Szerinted pedagógiai szempontból meggyőzően indokolható, hogy a vizuális kultúra tantárgyban nyújtott teljesítményt osztályzással értékeljük? |
![]() | Indokolt, hogy alsó tagozaton átlagosan a teljes magyar óraszám 18,3%-át, összesen 153 nyelvtanórát tartunk? |
![]() | Melyik tantárgy óraszámát kellene csökkenteni az alsó tagozaton? I. (További válaszlehetőségek a II. kérdőíven.) |
![]() | Melyik tantárgy óraszámát kellene csökkenteni az alsó tagozaton? II. |
![]() | Indokolt-e különbséget tenni a tanultak felidézésére fókuszáló tanulásirányítási szemlélet és a gyakorlatorientált, problémamegoldásra koncentráló szemlélet között? |
![]() | Mi a legfőbb szerepe a pontozásnak (jutalommatricáknak, pecséteknek) az 1-2. évfolyam tanítói munkájában? |
![]() | Tapasztalataid szerint a beiskolázás szabályainak módosítása óta változott az iskolaéretlen 1. osztályosok száma? |
![]() | A matematika tanmeneted ütemezése, előírt időkeretei megfelelnek a saját osztályod optimális haladási tempójának? |
![]() | Milyen keretek között kellene megvalósítani a mindennapos éneklést? |
![]() | Mi a célravezető reakció folyamatosan ismétlődő magatartási probléma esetén? |
![]() | Mit várjunk el az 1. osztályos gyerekektől az ebédlőben? |
![]() | A Te iskoládban a gyerekek ebédeléséhez sikerül biztosítani a megfelelő körülményeket (optimális időpont, elegendő időtartam)? |
![]() | A következő tankönyvi szöveg módszertanilag helyes vagy hibás? "A 10+10 szorzásként röviden leírható így: 2*10" |
![]() | 1-2. évfolyamon maximum mennyi lehetne a tanórai munkára és házi feladat elkészítésére együttesen fordítandó idő? |
![]() | Az 1-2. évfolyamos gyerekek heti tanítási óraszámát |
![]() | Munkád hatékonyságának növeléséhez az alábbiak közül mi járulhatna hozzá leginkább? 2. |
![]() | Az alábbiak közül mi járulhatna hozzá munkád hatékonyságának növeléséhez? 1. |
![]() | A tanító szempontjából mit tartasz a legnehezebb feladatnak a tanórákon? |
![]() | Mi a véleményed a gyerekek egyéni haladási tempójának figyelembevételéről? |