"Jó játék lehet – de csak ha már megvan hozzá a megfelelő absztrakciós, fogalmi, kognitív háttér. Az alsó tagozatos – 10-11 éves gyereknek még nincs meg! Éppen ezért nem sok értelme van az alsó tagozaton szabályok és nyelvi kategóriák megtanításának. Persze minden szabályt meg tudnak tanulni: »a főnév élõlények, tárgyak, gondolati dolgok neve«, ahogy azt is, hogy »apacuka fundaluka, fundakávé kamanduka«. De ettől még se beszélni, sem olvasni, sem írni nem fognak jobban vagy helyesebben.”
(Ungár Ágnes: Gondolatok a nyelvtantanításról, Tanító 2019. szeptember-október)

Szerinted?
A gyerekek túlterheltsége szubjektív, a valós adatokkal nehezen vagy egyáltalán nem alátámasztható sztereotípia?
15% (27 db)
77% (140 db)
8% (15 db)
Ahol véleményt formálhatsz a tanítói gyakorlatot közvetlenül érintő szakmai kérdésekről. Legyél partnerünk Te is a közös nevezők kutatásában és megfogalmazásában!
Ahol 1 kattintással cikkeinkről is véleményt nyilváníthatsz!
Ahol bárki számára lehetőséget biztosítsunk - akár anonim módon is - ötleteinek, óraterveinek, feladatterveinek közzétételére.