Az alábbi cikkek a Tanító 2019/4. áprilisi számában olvashatók. Az idézetek az érdeklődés felkeltését szolgálják, az értékelés megalapozására önmagukban nem alkalmasak. Módszertani folyóiratunk megrendelhető itt.


Csiszár Imre: Titkok padlása a SzeReTeD Laborban II.
"Nem a természettudományos nevelésre való felkészítés van a tanítóképzés homlokterében. Így nem csoda, hogy kevés tapasztalattal, talán nem túlzás azt állítani, hogy ezen a téren kicsit magukra hagyva érzik magukat az alsó tagozaton tanító kollégák.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Demeter Katalin: Életkori sajátosságok vagy életkori lehetőségek?
"A helyes értelmezés azonban nem az életkort hangsúlyozza, hanem azt, hogy meghatározott ismeretek elsajátításához és képességek kialakításához milyen előfeltételekre, előismeretekre, tevékenységekre, részképességekre van szükség.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Koósné Sinkó Judit: Miért nem figyelsz? Miért izegsz-mozogsz már megint? II.
"Ha őket kérdeznénk meg, számtalan praktikát, kérést tudnának még felsorolni, hiszen időnként roppant éretten és reálisan látják önmagukat, hétköznapi problémáikat. Az első biztosan az lenne, fogadj el és szeress olyannak, amilyen vagyok!”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Baka Erzsébet: Tanulási blokkok és stressz oldása mozgásos gyakorlatokkal
"Ezeket a gyakorlatokat pontosan kell végezni, hogy hatásosak legyenek. Meg kell őket tanulni, és érdemes minden tanulás elõtt vagy tanulás közben, pihenésképpen elvégezni. A mi iskolánkban minden reggel, minden osztályban ezzel a gyakorlatsorral kezdjük a napot.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Petik Ágota: Az elmúlás témájának megközelítése kisiskolásokkal
"Amikor egy beszélgetőkör őszinte, bizalomteli, meghitt légkörében a halál témája kerül elő, mi, tanítók többnyire zavarban vagyunk, mit is kezdjünk vele. Az elmúlás tényével szembenézni magunknak sem könnyű, hát még beszélni róla!”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Kálmán László: Horror az iskolában - részlet
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Móricz Márk: A játékról való gondolkodás tanítása
"Mikor van idő a játékokról gondolkodni? Rossz a kérdés. Fontosnak tartjuk a játékok ilyenfajta megközelítését? Ha igen, akkor találunk/találjunk rá időt! Az embernek arra van ideje, amit fontosnak tart…”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Pályakezdők szemével: Gömöri-Andó Anita: Gyerekkorom óta tanítónak készültem.
"Amíg elévült tudással, szép utópiával engednek ki a tanítóképző fõiskoláról minket, addig maradnak a csalódások a pályakezdőknek, akik nem tudom, mennyire lesznek hivatástudattal megáldva.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Pályakezdés a régmúltból — Piller Dezső visszaemlékezése, Sára Sándor Néptanítók című filmjében
"Azt mondtam, hogy a rengeteg virágot elvinni nem tudom. Egy szekérnyit fölküldtem a gyönyörű templom elé, a hősök emlékoszlopához a hősi nevek alá, egy maradék részét kivitték a temetőbe, egy 48-as honvéd süppedő sírjára.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Csillag Ferenc: Párhuzamos történetek
"Szomorú vagyok, mert az említett pedagógus körülbelül két évig fogja még a gyerekeket tanítani. És mosoly, szeretet, szakmai hit nélkül a következő évek még sok-sok keserűséget tartogatnak a számára. ”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Fonyódi Gábor: Detektíviskola - Nagy húsvéti rejtvényfejtő
Értékelje cikkünket:
100%
0%