Az alábbi cikkek a Tanító 2019/3. márciusi számában olvashatók. Az idézetek az érdeklődés felkeltését szolgálják, az értékelés megalapozására önmagukban nem alkalmasak. Módszertani folyóiratunk megrendelhető itt.


Csiszár Imre:Titkok padlása a SzeReTeD Laborban I.
"A kisdiákoknak nem feltétlenül drága oktatási eszközökre és a digitális világ csábító eszközeire van a legnagyobb szükségük, hogy fejlődjenek, hanem – a szülői gondoskodó szeretet mellett – leginkább egy szüntelenül ragyogó, csodatévő Tanító nénire/Tanító bácsira, aki nap, mint nap elvarázsolja őket, és „offline” boldogítja életüket. ”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Habók Anita – Magyar Andrea: Hogyan tanuljak?
"A szövegértési stratégiák fejlesztése magába foglalta az időkorlátos olvasást, a lényeges információk kiválasztását, következtetések levonását, a szöveg összefoglalásának stratégiáit, tények és kapcsolatok megjelenítését fogalmi térképekkel, a mentális képek alkotását. A hallott szövegek feldolgozása is helyet kapott a programban, hiszen a klasszikus tantermi modellben a magyarázat szóban hangzik el és a tanulóknak fel kell tudni dolgozni a hallottakat, illetve a hozzá kapcsolódó feladatokat.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Szemelvények az új NAT-tervezet alsó tagozatot (is) érintõ fejezeteibõl (2.)
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Demeter Katalin: Pszichológia a tanítási órán (26.) – Elõítélet és jóslás az értékelésben
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Koósné Sinkó Judit: Miért nem figyelsz? Miért izegsz-mozogsz már megint?
"“Mit tegyünk? Nem bírjuk tovább. Örök harc itthon a házi feladattal, és a rengeteg beírás. Ha elbeszélgetünk vele, csak dühöng, hisztizik.” Sokszor halljuk ezeket a mondatokat, és egyre gyakrabban.Mi is az ADHD? Ki számít ma ADHD-s gyermeknek? Miről ismerhetjük fel? Hogyan kezeljük? Mivel segíthetünk neki? Hogyan fejleszthetjük? Számtalan kérdés, melyre nehéz a válasz, de talán nem lehetetlen.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Magyar Kinga: Talált kincsek – Fedõnevek
"Iskolánk szülői közössége minden évben adventi vásárt szervez, melyre elkészül egy népszerű társasjáték „kincskeresős” változata is. Idén a Fedőnevekre esett a választásuk. A gyerekek megismerkedtek az eredeti játékkal, majd lelkesen megrajzolták saját képeiket, melyek felhasználásával létrejött iskolánk új társasjátéka: a kincskeresős „Varázsfőzet”.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Móricz Márk: KALEIDOSZKÓP – Játszik öreg földünk...
"A gyerekeknek szükségük van a felszabadításra, hogy visszaszerezzék alapjogon járó gyermekkorukat játékaikban (is). „Szabadságharcukat” egyedül nem biztos, hogy meg tudják vívni, szükségük van a mi tanítói segítségünkre is! ”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Farkasházi Csilla: Matek-játék (23.)
"Aki nem szeretné bevállalni ezt a kihívást, szerepelhet bíróként/ellenőrként, aki vagy az un. leltárral, vagy szintről szintre felfelé haladva szépen kiszámolgatja az eredményt. Mindenki tanul, mindenki fejlődik, közben a tanító is edzheti fejszámoló képességét. Ismét megmutatta a matematika a maga szépségét.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Oszoli-Pap Márta: Ment-e a tankönyvek által...?
"Mostanában egyre többször álmodozom arról, hogy milyen jó lenne, ha nem tankönyvekből tanítanánk!”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Székely Keresztes Marianna: Integráció, egyenlõ túlélés
"Mi így, ilyen színesen vagyunk egy közösség, egy csapat, egy nagy család! Hálás vagyok, hogy ebben a faluban, s ebben az iskolában dolgozhatok, olyan kollégákkal, akik magukénak érzik a munkahelyüket, akikkel a közös célok megvalósításában együtt tevékenykedhetem. Tudom, hogy más iskolákban is folyik hasonló integrációs nevelés, hogy ott is maximális felkészülést igényel a kollégáktól az oktató munka, s fokozott türelmet a nevelés, de talán mi vagyunk az egyetlenek, ahol az integrációnak köszönhető az iskola fejlődése, fennmaradása.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Mayer Virág: Azok a bizonyos „K”-k, avagy gondolatok a reformoktatásról
Értékelje cikkünket:

Csillag Ferenc: Párhuzamos történetek
Értékelje cikkünket:

Fonyódi Gábor: Detektíviskola – Detektívek farsangja
Értékelje cikkünket:
100%
0%