"Nem emlékszem, hogy tanulmányaim során bármikor is szóba került volna, hogy hogyan teremtődik a csend, nyugalom, elmélyült tevékenykedésre alkalmas légkör egy osztályban, de tantestületi értekezletek témájaként sem emlékszem ilyesmire. Mintha ez magától értetődő volna, de legalábbis – valamiféle hallgatólagos megállapodás alapján – annak kellene tekintenünk. Főiskolás korunkban talán azzal nyugtattuk magunkat, hogy az ilyesmit bizonyára nem tanulja, hanem egy idő után egyszer csak tudja majd az ember.”
(Fejér Zsolt: Azt hiszem – pedagógiai közhelyekről, mellékesnek tűnő részletekről (1.), Tanító 2019. szeptember-október)

ÚJ - Olvasói kérdőívünk letölthető ide kattintva: http://tanitonline.hu/uploads/2907/olvasói_kérdőív_kész.docx

Kérdéseinket folyamatosan frissítjük, de egy-egy új szavazás indításával az előzőeket sem zárjuk le annak érdekében, hogy bárki, bármikor véleményt formálhasson a régebbiekről is. Legyél partnerünk Te is a közös nevezők keresésében és megfogalmazásában! Fogalmazd meg Te is azokat a szakmai kérdéseket, amelyekről szeretnéd megtudni kollégáid véleményét! Várjuk javaslataidat a tanito@sprintkiado.hu címen. Valamelyik kérdéshez bővebb hozzászólást fogalmaztál meg? Küldd el ezt is, hogy közzétehessük a honlapunkon vagy akár a folyóiratban!

(Bővebben...)

Mi az 1. osztály legfontosabb feladata?
15% (28 db)
58% (109 db)
9% (17 db)
19% (35 db)
Behozhatják az elsősök a kedvenc játékukat az iskolába?
21% (29 db)
57% (80 db)
12% (17 db)
10% (14 db)
Szükséges szőnyeggel borított játszósarkot kialakítani 1. osztályban?
10% (14 db)
61% (86 db)
9% (13 db)
19% (27 db)
Hogyan alakítsuk az első ülésrendet?
79% (100 db)
11% (14 db)
10% (13 db)
Milyen gyakran szükséges lehetőséget biztosítani kötetlen beszélgetésre, ahol a gyerek megoszthatják élményeiket egymással és a tanítóval?
13% (16 db)
10% (13 db)
77% (99 db)
Milyen gyakran olvassunk mesét a gyerekeknek?
75% (95 db)
13% (17 db)
11% (14 db)
Hogyan értékeljük a gyerekek tevékenységét az első időszakban?
16% (20 db)
61% (75 db)
23% (28 db)
Milyen hosszú tanórákat tervezzünk?
11% (15 db)
10% (14 db)
21% (28 db)
58% (79 db)
Mennyi időt szánjunk mozgásfejlesztésre?
11% (14 db)
70% (86 db)
18% (22 db)
Mikortól kezdjük a betűtanítást?
15% (19 db)
13% (16 db)
72% (88 db)
Milyen eszközök biztosítása szükséges a matematikatanításhoz a tankönyvcsomagon kívül?
23% (30 db)
11% (14 db)
13% (17 db)
52% (67 db)
Mennyi időt fordítsanak az elsősök házi feladat készítésére?
14% (16 db)
26% (30 db)
60% (69 db)
Helyes, hogy az óvodának a mai szabályozás szerint már nincsenek direkt iskola-előkészítő feladatai?
22% (30 db)
39% (53 db)
26% (35 db)
13% (18 db)