"A MAPPA: Szívből örülök a fejleményeknek! Sajnos nagyon ritka, hogy egy értelmes és értékes, de nem felülről jövő kezdeményezés utat tudjon törni magának...”
(Dr. Gloviczki Zoltán rektor, Apor Vilmos Katolikus Főiskola)
ÚJ - Olvasói kérdőívünk letölthető ide kattintva: http://tanitonline.hu/uploads/2907/olvasói_kérdőív_kész.docx
Kérdéseinket folyamatosan frissítjük, de egy-egy új szavazás indításával az előzőeket sem zárjuk le annak érdekében, hogy bárki, bármikor véleményt formálhasson a régebbiekről is. Legyél partnerünk Te is a közös nevezők keresésében és megfogalmazásában! Fogalmazd meg Te is azokat a szakmai kérdéseket, amelyekről szeretnéd megtudni kollégáid véleményét! Várjuk javaslataidat a tanito@sprintkiado.hu címen. Valamelyik kérdéshez bővebb hozzászólást fogalmaztál meg? Küldd el ezt is, hogy közzétehessük a honlapunkon!
(Bővebben...)
Szakmai kérdésekről őszintén beszélni? A tanterem zárt ajtaja mögött szakemberként mindannyian magányosak vagyunk. Akkor és ott, az adott pillanatban egyedül kell döntenünk, s ez így van rendjén. Nem érzed néha úgy, hogy csak a saját levedben fősz a felmerülő problémákon töprengve? Hogy a sikerrel kecsegtető megoldást nagyon nehéz megtalálni egyedül, s milyen jó volna, ha nem is egy konzíliumot összehívni, de legalább őszintén beszélni valakivel… Sokat, sokkal többet kellene egymással beszélgetnünk módszertani kérdésekről.
Mondd el a véleményedet! Osszuk meg egymással a véleményünket! Fontos, hogy lássuk és láttassuk, melyek azok a szakmai kérdések, amelyekről hasonlóan vélekedünk attól függetlenül, hogy melyik településen, milyen fenntartású és milyen tanulói összetételű intézményben dolgozunk.
Közös nevezők nélkül kiszolgáltatottak vagyunk Közös nevezők nélkül mi, tanítók, egy szakma képviselőiként csak jelentéktelenek és kiszolgáltatottak maradhatunk, annak ellenére, hogy jól tudjuk, épp mi vagyunk azok, akik hosszú időre, akár végérvényesen befolyásolhatjuk gyermekeink sorsát. Mi vagyunk azok, akik a tanuláshoz, ismeretszerzéshez való viszonyukat, a különböző tevékenységek iránti érdeklődésüket és önbizalmukat alapvetően meghatározzuk.
Ameddig mi magunk nem egy szakma képviselőiként tekintünk önmagunkra, addig sem a társadalomtól, sem a mindenkori politikusoktól nem várhatjuk, hogy bizalommal és elismeréssel tekintsenek a munkánkra.
| Mi az 1. osztály legfontosabb feladata? |
| |
| Behozhatják az elsősök a kedvenc játékukat az iskolába? |
| |
| Szükséges szőnyeggel borított játszósarkot kialakítani 1. osztályban? |
| |
| Hogyan alakítsuk az első ülésrendet? |
| |
| Milyen gyakran szükséges lehetőséget biztosítani kötetlen beszélgetésre, ahol a gyerek megoszthatják élményeiket egymással és a tanítóval? |
| |
| Milyen gyakran olvassunk mesét a gyerekeknek? |
| |
| Hogyan értékeljük a gyerekek tevékenységét az első időszakban? |
| |
| Milyen hosszú tanórákat tervezzünk? |
| |
| Mennyi időt szánjunk mozgásfejlesztésre? |
| |
| Mikortól kezdjük a betűtanítást? |
| |
| Milyen eszközök biztosítása szükséges a matematikatanításhoz a tankönyvcsomagon kívül? |
| |
| Mennyi időt fordítsanak az elsősök házi feladat készítésére? |
| |
| Helyes, hogy az óvodának a mai szabályozás szerint már nincsenek direkt iskola-előkészítő feladatai? |
| |