"A MAPPA: Ha elméletben el is fogadják ezt a pedagógusjelöltek, az iskolában már dolgozó kollégák, de a differenciálás feltételei a magyar oktatásügyben alig-alig adottak, vagy csak nagy személyes erőfeszítéssel megteremthetők. Márpedig differenciálás nélkül nincs eredményes oktatás, nevelés. A differenciáláshoz a Mappa szakszerű, biztonságos, napi segítséget nyújt, ezért alkalmazását teljes meggyőződéssel ajánlom.”
(M. dr. Nádasi Mária ELTE PPK professzor emeritus)
ÚJ - Olvasói kérdőívünk letölthető ide kattintva: http://tanitonline.hu/uploads/2907/olvasói_kérdőív_kész.docx
Kérdéseinket folyamatosan frissítjük, de egy-egy új szavazás indításával az előzőeket sem zárjuk le annak érdekében, hogy bárki, bármikor véleményt formálhasson a régebbiekről is. Legyél partnerünk Te is a közös nevezők keresésében és megfogalmazásában! Fogalmazd meg Te is azokat a szakmai kérdéseket, amelyekről szeretnéd megtudni kollégáid véleményét! Várjuk javaslataidat a tanito@sprintkiado.hu címen. Valamelyik kérdéshez bővebb hozzászólást fogalmaztál meg? Küldd el ezt is, hogy közzétehessük a honlapunkon!
(Bővebben...)
Szakmai kérdésekről őszintén beszélni? A tanterem zárt ajtaja mögött szakemberként mindannyian magányosak vagyunk. Akkor és ott, az adott pillanatban egyedül kell döntenünk, s ez így van rendjén. Nem érzed néha úgy, hogy csak a saját levedben fősz a felmerülő problémákon töprengve? Hogy a sikerrel kecsegtető megoldást nagyon nehéz megtalálni egyedül, s milyen jó volna, ha nem is egy konzíliumot összehívni, de legalább őszintén beszélni valakivel… Sokat, sokkal többet kellene egymással beszélgetnünk módszertani kérdésekről.
Mondd el a véleményedet! Osszuk meg egymással a véleményünket! Fontos, hogy lássuk és láttassuk, melyek azok a szakmai kérdések, amelyekről hasonlóan vélekedünk attól függetlenül, hogy melyik településen, milyen fenntartású és milyen tanulói összetételű intézményben dolgozunk.
Közös nevezők nélkül kiszolgáltatottak vagyunk Közös nevezők nélkül mi, tanítók, egy szakma képviselőiként csak jelentéktelenek és kiszolgáltatottak maradhatunk, annak ellenére, hogy jól tudjuk, épp mi vagyunk azok, akik hosszú időre, akár végérvényesen befolyásolhatjuk gyermekeink sorsát. Mi vagyunk azok, akik a tanuláshoz, ismeretszerzéshez való viszonyukat, a különböző tevékenységek iránti érdeklődésüket és önbizalmukat alapvetően meghatározzuk.
Ameddig mi magunk nem egy szakma képviselőiként tekintünk önmagunkra, addig sem a társadalomtól, sem a mindenkori politikusoktól nem várhatjuk, hogy bizalommal és elismeréssel tekintsenek a munkánkra.
| A tanítók többsége rendelkezik az eredményes munkához szükséges módszertani kultúrával? |
| |
| Mi határozza meg leginkább a tanítók módszertani kultúráját? |
| |
| A rendszerváltás óta mennyire változott a tanítók módszertani kultúrája? |
| |
| A tanítók többsége hogyan tekint a saját munkájára? |
| |
| Hogyan tekintesz Te a tanítói munkára? |
| |
| Mennyit változtattak a Te módszertani gyakorlatodon a HEFOP és TÁMOP programok? |
| |
| Milyen hatással lesz az újabb NAT bevezetése a tanítók munkájára? |
| |
| Mennyit segíthet egy módszertani lap az új NAT bevezetésére való felkészülésben? |
| |
| A szakirodalmi tájékozottság mennyire fontos feltétele a sikeres tanítói munkának? |
| |
| A szakirodalom rendszeres tanulmányozása mennyire jellemzője a tanítók önképzésének? |
| |
| Szükség van a TANÍTÓ-ra, az egyetlen tanítóknak szóló nyomtatott folyóiratra? |
| |
| Fontos volna, hogy a TANÍTÓ-ból a tanárikba kerüljön legalább egy-egy példány? |
| |
| Szerinted a 35 490 tanító hány százaléka rendelné meg saját használatra a TANÍTÓ-t, ha ezen múlna a lap és honlap további működése? |
| |
| Te fontosnak tartod megrendelni a TANÍTÓ-t saját használatra, hogy ne szűnjön meg a lap és a www.tanitonline.hu oldal? |
| |