"Van olyan szülõ, aki otthonról dolgozik és örül, ha a gyerekét huzamosabb ideig lekötik az iskolai feladatok, addig ő is tud a saját munkájával foglalkozni, máshol a minél rövidebb tanulás a kedvező, mert több iskolás testvérnek van dolga, foglalt a számítógép stb. Ezért írok az óráimhoz kétféle változatot, lehet választani, kinek mire van lehetősége, kapacitása: csak egy rövid betekintésre a tananyagba, vagy részletesen elmagyarázott tartalomra játékokkal, érdekességekkel kiegészítve.”
(Farkasházi Csilla: Matek - játék (31.) (Tanító 2020. május-június))


McKinsey jelentés (2007)

Zöld könyv (2008)

Szárny és teher (2009)

Az iskola térben, időben (2011)

Körkép az oktatásról (2014)

Szabadság vagy igazság? (1998)

A közoktatás indikátorrendszere (2015)

Jelentés a közoktatásról (2010)

Az eredményes iskola (2006)

Szerep- és funkcióváltások a közoktatásban (2015)

Eredményes tanulás, kurrikulum, oktatáspolitika (2014)

Menekülés az iskolától

Javaslat a nemzeti oktatási innovációs rendszer fejlesztésének stratégiájára (2011)

Magyarország digitális oktatási stratégiája (2016)

Új kutatások a neveléstudományokban (2015)

Köznevelés-fejlesztési stratégia (2014)

A pedagógusok tankönyv- és taneszközválasztása (2018)

Kockás könyv (2016)

A közoktatás indikátorrendszere 2017 (2018)

TÁRKI-közvéleménykutatás az oktatás területén a lakosság és a pedagógusok körében (2013)

A hatékony tanítás-tanulás értelmezése a kompetencia alapú oktatás (fejlesztés) elméletében és gyakorlatában (2017)

MOZAIKOK - huszonhét év történetéből (2017-2018)

Az ezredforduló iskolája (1979)

Nem gyermeknek való vidék - A magyar oktatás és a 21. századi kihívások (2018)

A közoktatás-fejlesztési beavatkozások hatásmechanizmusai (2016)

A pedagógusképzés fejlesztésének tényekre alapozott támogatása (2015)

Pedagóguskutatások (2016)

Rendszerváltás az iskolában (1992)

Én vétkem - Helyzetkép az oktatási szegregációról (2018)

Kutatás közben (1988-2008)

Adatokkal történő kormányzás: dilemmák és perspektívák (2015)

Pedagógusok munka- és munkaidőterhelésének kutatása (2019)

A közoktatás indikátorrendszere 2019 (2019)

Pedagógus-pálya-motiváció I. (2015)

Pedagógus-pálya-motiváció II. (2015)

Neveléstudományi kutatás és a közoktatási rendszer fejlődése (2020)

Dolgozat az iskoláról (1980)

Maratoni reform (részlet) (2000)

Iskola és társadalom I. (1996)

Iskola éstársadalom II. (1999)