"Jó játék lehet – de csak ha már megvan hozzá a megfelelő absztrakciós, fogalmi, kognitív háttér. Az alsó tagozatos – 10-11 éves gyereknek még nincs meg! Éppen ezért nem sok értelme van az alsó tagozaton szabályok és nyelvi kategóriák megtanításának. Persze minden szabályt meg tudnak tanulni: »a főnév élõlények, tárgyak, gondolati dolgok neve«, ahogy azt is, hogy »apacuka fundaluka, fundakávé kamanduka«. De ettől még se beszélni, sem olvasni, sem írni nem fognak jobban vagy helyesebben.”
(Ungár Ágnes: Gondolatok a nyelvtantanításról, Tanító 2019. szeptember-október)


McKinsey jelentés (2007)

Zöld könyv (2008)

Szárny és teher (2009)

Az iskola térben, időben (2011)

Körkép az oktatásról (2014)

Szabadság vagy igazság? (1998)

A közoktatás indikátorrendszere (2015)

Jelentés a közoktatásról (2010)

Az eredményes iskola (2006)

Szerep- és funkcióváltások a közoktatásban (2015)

Eredményes tanulás, kurrikulum, oktatáspolitika (2014)

Menekülés az iskolától

Javaslat a nemzeti oktatási innovációs rendszer fejlesztésének stratégiájára (2011)

Magyarország digitális oktatási stratégiája (2016)

Új kutatások a neveléstudományokban (2015)

Köznevelés-fejlesztési stratégia (2014)

A pedagógusok tankönyv- és taneszközválasztása (2018)

Kockás könyv (2016)

A közoktatás indikátorrendszere 2017 (2018)

TÁRKI-közvéleménykutatás az oktatás területén a lakosság és a pedagógusok körében (2013)

A hatékony tanítás-tanulás értelmezése a kompetencia alapú oktatás (fejlesztés) elméletében és gyakorlatában (2017)

MOZAIKOK - huszonhét év történetéből (2017-2018)

Az ezredforduló iskolája (1979)

Nem gyermeknek való vidék - A magyar oktatás és a 21. századi kihívások (2018)

A közoktatás-fejlesztési beavatkozások hatásmechanizmusai (2016)

A pedagógusképzés fejlesztésének tényekre alapozott támogatása (2015)

Pedagóguskutatások (2016)

Rendszerváltás az iskolában (1992)

Én vétkem - Helyzetkép az oktatási szegregációról (2018)

Kutatás közben (1988-2008)

Adatokkal történő kormányzás: dilemmák és perspektívák (2015)