"Van olyan szülõ, aki otthonról dolgozik és örül, ha a gyerekét huzamosabb ideig lekötik az iskolai feladatok, addig ő is tud a saját munkájával foglalkozni, máshol a minél rövidebb tanulás a kedvező, mert több iskolás testvérnek van dolga, foglalt a számítógép stb. Ezért írok az óráimhoz kétféle változatot, lehet választani, kinek mire van lehetősége, kapacitása: csak egy rövid betekintésre a tananyagba, vagy részletesen elmagyarázott tartalomra játékokkal, érdekességekkel kiegészítve.”
(Farkasházi Csilla: Matek - játék (31.) (Tanító 2020. május-június))


Fegyelem és fegyelmezetlenség az iskolákban régen és ma (2005)

Fegyelem, fegyelmezetlenség, fegyelmezés (2003)

Nevelési stílusok

Az iskolai fegyelem egyes pszichológiai kérdései

A fegyelem és a rend - a tartalom és a légkör (2002)

Tanári fegyelmezési eszközök használata

Az iskolai fegyelem pszichológiai kérdései (1988)

A tanári kommunikáció hatása a tanulók viselkedésére (1986)

Tessék megnevelni! (1992)

Bibliai elveken nyugvó fegyelmezés az osztályban (1995)

A gyermek mint alattvaló (2012)

Rossz gyerekek a mai iskolában - ahogyan ők egymást látják (2010)

Szabályok az iskolában (2010)

Kalauz a nehezen kezelhető diákok tanításához (2011)

Lóránd Ferenc: A kertész utcaiak (1976)

Gyertyánffy István: Ellenzéki szellem az iskolában (1876)

Konfliktuskezelési tréning (2013)

Konfliktuskezelő program Csenyétén

Konfliktuskezelés az első osztályban (1999)

Ő kezdte... Konstruktív konfliktuskezelés 6–10 évesek tanítói számára (sorozat)

NyugiOvi - Terpiás módszertani ajánlás (2015)

NyugiOvi - Kézikönyv (2015)

Gyakorlatsor az iskolai bántalmazás megelőzéséhez (2015)

Kiskompasz kézikönyv (2009)

Konfliktuskezelés játékokkal (2018)

Aki ver, az nem haver - A bizalom kiépítése

Aki ver, az nem haver - Kérdezz, ne zaklass!

Aki ver, az nem haver - Jójáték és Zaklató

Aki ver, az nem haver - Zaklatás, nem vices

Aki ver, az nem haver - Módszertani útmutató

Aki ver, az nem haver - Perspektívák

Az Arizona program ‒ avagy egy iskola, ahol szabad kiküldeni a diákot az óráról (2016)

Elfogadó iskolai környezet - kézikönyv (2019)

Társas problémák és megoldásuk (2017)