"Az iskolai nevelés sajnálatos módon nem tudott lépést tartani a gyerekek életkori és egyéni jellemzőire figyelő óvodai élettel. A két intézmény közötti együttműködést nehezíti, és a szakadékot mélyítheti néhány körülmény. Ilyen lehet pl. a tankötelezettség kezdeti időpontjának megváltoztatása. Nem hagyható figyelmen kívül az sem, hogy a rendkívül zsúfolt kerettanterv a gyerekek életkorához, egyéni sajátosságaihoz nem illeszkedő rohanásra, a tanítási–tanulási tempó gyorsítására készteti a tanítókat.”
(Kósáné Ormai Vera: Az „akadálymentesített” óvoda–iskola átmenet jellemzői, Tanító 2017. szeptember)

„Meg tudjuk szerettetni a kézzel való alkotási folyamatot, azt, hogy te gondolkozol, aztán te magad létrehozod, és aztán arra büszke lehetsz, amit csinálsz.” (Huszár András – A gondolkodás művészete; Hellowood)

„Nem az számít, hogy konkrétan mit tanultam, hanem az, hogy képes vagyok nyitottan állni a dolgokhoz, és az alapján létrehozni valamit belőle.” (Benedek Zsanett – A gondolkodás művészete; Logifaces)