"Ez az iskola nem túlterhelő, a diákok és tanárok ugyan hosszan tartózkodnak benne naponta, de a változatos, arányosan elosztott, sok elemében önként vállalt tevékenységek növelik a tanulási kedvet, fejlesztik a sajátos képességeket, erősítik a szociális kapcsolatokat – szerethetővé teszik az intézményt a bennük dolgozó, megbecsült pedagógusok, az iskolába kötelezően járó diákok s a gyermekükért érzett felelősséget az intézménnyel megosztó szülők számára. ”
(Hunyady Györgyné és M. Nádasi Mária: A mozaikok összképe, Tanító 2018. június)

„Meg tudjuk szerettetni a kézzel való alkotási folyamatot, azt, hogy te gondolkozol, aztán te magad létrehozod, és aztán arra büszke lehetsz, amit csinálsz.” (Huszár András – A gondolkodás művészete; Hellowood)

„Nem az számít, hogy konkrétan mit tanultam, hanem az, hogy képes vagyok nyitottan állni a dolgokhoz, és az alapján létrehozni valamit belőle.” (Benedek Zsanett – A gondolkodás művészete; Logifaces)