"Tapasztalataink szerint azokban az intézményekben, ahol az autoriter viszonyuláson nem sikerül alapvetően változtatni, ott a tanulók egyéni szükségleteire fókuszáló, az aktív tanulói részvételt hatékonyan biztosító pedagógiai módszerek is kevésbé válnak a mindennapi gyakorlat részévé.”
(Podrácky Judit: Mozaikok – A szülők és az iskola kapcsolatrendszere, Tanító 2018. április)

„Meg tudjuk szerettetni a kézzel való alkotási folyamatot, azt, hogy te gondolkozol, aztán te magad létrehozod, és aztán arra büszke lehetsz, amit csinálsz.” (Huszár András – A gondolkodás művészete; Hellowood)

„Nem az számít, hogy konkrétan mit tanultam, hanem az, hogy képes vagyok nyitottan állni a dolgokhoz, és az alapján létrehozni valamit belőle.” (Benedek Zsanett – A gondolkodás művészete; Logifaces)